• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Friendly Match:Malaysia XI VS Liverpool

Posted by JustKelantanFA On Friday, July 15, 2011 Comments

Kini tiba satu lagi giliran sebuah lagi kelab bolasepak dari liga eropah,liverpool bertandang ke negara dalam siri persahabatan Jelajah EPL Asia 2011 apabila bakal mengadakan perlawanan persahabatan dengan sekuad Harimau Malaya,petang esok.

Liverpool yang bertandang ke malaysia tanpa kapten pasukan,Steven Gerrard yang masih menjalani proses pemulihan kecederaan dan beberapa tonggak lagi seperti Suarez yang sedang mewakili negaranya,Uruguay untuk kejohanan Copa America di Argentina.

Sebelum bertandang ke Malaysia,sekuad Kenny Dalglish terlebih dahulu menguji sebuah kelab dari China yang berkesudahan mereka menang tipis 4-3.Pada aksi ini Dalglish berjanji anak-anak buahnya akan mempamerkan aksi terbaik untuk meneruskan momentum kemenangan bagi siri Jelajah Asia kali ini.

Semua barisan pemain dan jurulatih sekuad The Reds tersebut ternyata teruja dengan sambutan luar biasa yang diberikan oleh peminat tempatan ketika mereka turun dari kapal terbang sehingga latihan yang diadakan petang semalam.

Bagi anak-anak buah K.Rajagobal mereka harus bangkit mempamerkan aksi sebenar pada perlawanan siri Jelajah Epl Asia pertemuan kedua dengan liverpool ini setelah dikecewakan Arsenal 4-0 beberapa hari yang lepas.Perlawanan ini merupakan pentas terakhir untuk K.Rajagobal memilih pemain yang betul-betul layak untuk kesebelasan utama ketika bertemu Singapura 23 julai 2011 ini dalam kelayakan pusingan kedua Piala Dunia,Brazil 2014.

Kepada peminat-peminat bolasepak negara anda diseru terus memberi sokongan kepada pasukan negara dengan memakai jersi kebangsaan,apa yang dapat dilihat sebelum ini Stadium Bukit Jalil di lihat seolah-olah seperti di Stadium Emirates ketika sekuad Harimau Malaya menentang Arsenal apabila ramai peminat tempatan yang memilih memakai jersi kelab eropah tersebut.

Adakah anda sekali lagi ingin melihat stadium keramat kita,Bukit Jalil bertukar seperti Anfield pula?..

Bolasepak negara sekarang dilihat sudah maju,tetapi masih ramai peminat tempatan masih melupakan jati diri dengan rela dan rakusnya mentertawakan pemain kebangsaan dalam istilahnya mereka "di boo",oleh penyokong sendiri ketika mereka perlukan sokongan semangat dari penyokong-penyokong.Tidak dinafikan kelab Epl telah memberikan pengaruh yang besar dalam arena bolasepak dunia ketika ini,tetapi dimanakah sokongan kita untuk pemain negara?mungkin suatu hari nanti akan ada dikalangan pemain bolasepak negara kita akan menyarung jersi kelab bolasepak terkemuka di dunia baru hendak bagi sokongan atau setelah pasukan negara layak ke Piala Dunia baru bangkit hendak memberi sokongan.

kita lihat video dan gambar dibawah dapat dilihat reaksi betapa fanatiknya peminat tempatan dengan kelab EPL.




Penyokong Arsenal


Rasa tak tercabar ke??


Promo Malaysia VS Liverpool

.:Views and Suggestions:.