• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Astro Liga Super: Kelantan FA lwn Lions XII

Posted by JustKelantanFA On Sunday, January 8, 2012 Comments


Juara bertahan Liga Super Malaysia Kelantan akan ke Singapura pada 10 Januari untuk bertemu LionsXII dalam perlawanan pertama 2012.Kelantan, yang telah mengatasi Terengganu untuk menjuarai liga musim lepas, adalah pasukan pertama untuk bertembung dengan wakil Singapura yang akan bermain dalam Liga Super untuk pertama kali mengikut persetujuan antara persatuan bola sepak kedua-dua negara.

Terengganu akan memulakan kempen mereka dalam perlawanan menghadapi Perak sementara pasukan yang memegang kejuaraan terbanyak Liga Malaysia, Selangor, akan bertemu juara Piala Malaysia, Negeri Sembilan, dalam perlawanan pertama musim yang boleh dijangkakan sebagai pertembungan yang hangat.
Pasukan yang baru dinaikkan ke Liga Super, PKNS FC akan bertemu Johor FC sementara Sarawak akan menghadapi Kuala Lumpur. T-Team pula akan bermain Kedah di padang sendiri.

Para penyokong yang mengalu-alukan perlawanan antara Kelantan dan Terrenganu perlu menanda tarikh 11 Febuari di mana Kelantan akan bermain di padang sendiri di Stadium Sultan Muhammad IV, sementara Selangor bertemu Perak pada 14 Januari.
Para peminat Singapura yang ingin menhidupkan kembali pengalaman manis Piala Malaysia akan teruja dengan perlawanan menghadapi Selangor pada 7 Febuari di Stadium Bukit Jalil, dengan perlawanan di padang sendiri dijadualkan pada 23 Jun di Stadium Jalan Besar.

Sabah, yang didorong oleh pemain baru dari Australia Brendan Gan dan Michael Baird, akan sasar untuk memperbaiki kedudukan kesepuluh musim lepas. Mereka akan menghadapi pasukan yang berpangkalan di Kuala Lumpur, Felda United.



Kelantan FA

Lions XII



.:Views and Suggestions:.