• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Kelantan catat kemenangan awal

Posted by JustKelantanFA On Wednesday, January 11, 2012 Comments

Tewaskan skuad Lions XII

Kelantan membuka saingan Liga Super dengan mencatat kemenangan tipis 2-1 menewaskan pendatang baru pasukan Lions XII pada perlawanan pembukaan yang berlangsung di Stadium Jalan Besar,Singapura semalam.

Pasukan Lions terlebih dahulu membuka jaringan melalui tandukkan yang gagal diselamatkan oleh Khairul Fahmi menerusi pemain pertahanan mereka,Baihakki Khaizan pada minit ke-33.

Namun kegembiraan pasukan Lions XII tidak bertahan lama apabila penyerang berbisa Kelantan,Norshahrul Idhlan Talaha berjaya menyamakan kedudukan 1-1 pada minit ke-45.

Kedudukan dilihat seolah-olah kedua-dua pasukan bakal membawa pulang satu mata,namun pada minit ke-80,Kelantan dihadiahkan tendangan penalti oleh pengadil setelah Mohammed Ghaddar dijatuhkan oleh penjaga gol Lions Xii didalam kotak penalti,tendangan disempurnakan oleh pemain itu sendiri memastikan Kelantan berjaya membawa pulang tiga mata berharga.



.:Views and Suggestions:.