• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Friendly Match: Kelantan(MAS) VS Pelita Jaya(INA)

Posted by JustKelantanFA On Saturday, July 9, 2011 Comments


Sekuad The Red Warriors bakal mengadakan perlawanan persahabatan dengan sebuah kelab dari liga super Indonesia,Pelita jaya,malam ini 9 julai 2011 dalam persiapan misi pertahankan Kejuaraan Piala Malaysia dan sesi menguji pemain import yang akan menyarung jersi Kelantan tahun hadapan.

Lebih menarik lagi,pertembungan ini juga akan menemukan dua penyerang utama negara yang mewakili pasukan masing-masing iaitu Norshahrul Idhlan Talaha dan Safee Sali yang mewakili kelab Pelita Jaya setelah berhijrah dari Selangor FC untuk bermain dengan kelab dari negara jiran awal tahun ini.

Kedua-dua pemain ini sudah tentu ingin membuktikan sesuatu kepada pasukan masing-masing selain mempersiapkan diri untuk menghadapi sekuad bolasepak Singapura pada kelayakan pusingan kedua Piala Dunia 2014 untuk sekuad negara.Gandingan mantap kedua-dua penyerang ini ketika membantu Malaysia memenangi Piala Suzuki AFF sekali lagi menjadi taruhan ketika menentang Singapura nanti.


Kelantan yang baru muncul juara liga super beberapa hari yang lepas akan layak untuk ke kejohanan Piala AFC tahun 2012 bersama-sama dengan Terengganu yang menjadi juara Piala FA,manakala Pelita Jaya ialah merupakan sekuad bolasepak dari liga super Indonesia yang bertapak di Karawang,Jawa Barat,Indonesia.

Dalam perlawanan persahabatan antarabangsa ini diharap pemain-pemain The Red Warriors akan lebih banyak menerima pengalaman dan mempelajari taktik yang digunakan lawan dalam misi mempertahankan kejuaraan Piala Malaysia bagi tahun 2011.Perlawanan ini sekuad The Red Warriors juga akan dibantu pemain yang import jemputan yang akan diuji sebelum menyarung jersi Kelantan tahun depan.

Dua dari tiga pemain jemputan Kelantan

.:Views and Suggestions:.