• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Friendly Match: Malaysia XI VS Arsenal

Posted by JustKelantanFA On Monday, July 11, 2011 Comments


Sekuad Malaysia bakal melayan kunjungan kelab gergasi bolasepak eropah,Arsenal sempena lawatan kelab tersebut ke Asia untuk latihan pra musim mereka sebelum liga 2011/2012 bermula ogos nanti.Sekuad Arsenal yang datang ke Malaysia akan dibarisi sekuad utama mereka,kecuali kapten mereka Cesc Fabregas yang tidak dapat hadir ke Kuala lumpur akibat menjalani proses perubatan ekoran kecederaan otot pelipak belakang lutut kanan.

Sempena perlawanan persahabatan ini ,fokus utama bagi anak-anak buah K.Rajagobal menimba ilmu dan pelajari 'skill' permainan dari sekuad gergasi tersebut bagi persiapan menjelang perlawanan pusingan kedua kelayakan piala dunia 2014 yang akan bertemu sekuad bolasepak Singapura di stadium jalan besar nanti.

Perlawanan ini adalah penting untuk anak buah K.Rajagobal bagi menguji kekuatan mereka menjelang perlawanan bertemu Singapura nanti.Selain dari Malaysia siri jelajah Arsenal ke Asia juga mereka akan bertandang ke China untuk perlawanan dengan sebuah kelab disana selepas perlawanan dengan skuad Malaysia nanti.

Sekuad harimau malaya juga bakal melayan kunjungan sebuah lagi kelab gergasi bolasepak eropah tiga hari selepas perlawanan dengan arsenal,iaitu Liverpool yang pertama kali datang ke Malaysia untuk siri jelajah asia mereka setelah dibatalkan sebelum ini.

Sekuad harimau malaya hanya sempat melayan dua dari tiga kunjungan kelab eropah yang datang untuk siri jelajah mereka ke asia apabila jadual perlawanan dengan satu lagi kelab eropah iaitu Chelsea terlalu dekat dengan perlawanan antara sekuad harimau menentang sekuad Singapura iaitu pada 23 julai 2011 untuk saingan peringkat kedua kelayakan Piala Dunia bagi zon asia.

Bagi perlawanan dengan Chelsea,sekuad Ong Kim Swee telah diberi tugas untuk memikul tanggunjawab untuk mengharungi perlawanan persahabatan dengan kelab eropah tersebut selain beberapa orang pemain senior yang tidak menyertai sekuad piala dunia turut dipanggil menyertai kem sekuad Ong kim swee nanti.

Diharap dengan pertemuan dua kelab gergasi ini dapat memberi manfaat kepada semua pemain sekuad negara dan mempelajari taktik permainan yang digunakan dari dua kelab gergasi tersebut ketika bertandang ke Singapura dalam kelayakan piala dunia nanti.






.:Views and Suggestions:.