• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Andik Vermansyah dalam Radar Kelantan?

Posted by JustKelantanFA On Thursday, December 15, 2011 Comments

Aksi lincah pemain muda dari Indonesia,Andik Vermansyah dikatakan telah menarik perhatian Pihak Pengurusan Kafa untuk mendapatkan pemain ini dalam kancah Piala AFC musim depan.

"Ura-ura ini walaubagaimanapun belum disahkan lagi oleh Presiden dan Pungurusan tertinggi Kafa".

Sebelum ini,Kelantan telah memenuhi kuato empat orang pemain import yang dibenarkan dalam perlawanan Piala Afc musim hadapan,apabila menandatangani dua orang pemain import dari Lubnan dan dua orang dari Ghana.

Bagi saingan liga Malaysia musim hadapan,hanya dua orang pemain import sahaja dibenarkan beraksi untuk satu kelab atau negeri.

Baru-baru ini,Pihak FAM telah membenarkan pembelian kembali pemain import bagi negeri dan kelab yang belum sempat mendapatkan pemain yang benar-benar berkualiti untuk saingan liga musim hadapan apabila jendela pembelian dibuka kembali pada April musim hadapan.

Berita-berita tentang minat Kelantan FA untuk mendapatkan khidmat Andik telah tersebar luas dari kalangan media negara seberang.

Terlebih dahulu,Kelantan dijangka akan menentang wakil Kelab dari Indonesia iaitu Persebaya dalam merebut Piala Permai yang diuruskan oleh yayasan persahabatan Malaysia dan Indonesia yang menggunakan format timbal balik pada 23 Disember 2011 di Kota Bharu,Malaysia dan 28 Disember 2011 di Surabaya.

Lebih menarik lagi dalam aksi ini juga bakal dapat dilihat kelibat pemain muda dari Indonesia itu
yang turut dalam skuad Persebaya FC.

.:Views and Suggestions:.