• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Kelantan mara Pusingan Kedua Piala FA

Posted by JustKelantanFA On Saturday, February 18, 2012 Comments



Norfarhan wira The Red Warriors

Jaringan pada masa kecederaan oleh Norfarhan Mohamad memastikan Kelantan terus berada di landasan sebenar pemburunan trofi Piala FA musim ini di Stadium Sultan Mohammad IV.


Namun Sarawak tidak memberi laluan mudah kepada anak-anak buah Peter Butler sebelum tunduk 2-1.

Namun tuan rumah dikejutkan dengan jaringan Azizan Baba yang menyudahkan umpanan Vedran Muratovic pada minit ke-20.

Rentak The Red Warriors sebelum itu terganggu ekoran kehilangan Norshahrul Idlan Talaha yang meminta ditukarkan walaupun belum sampai 15 minit permainan berlangsung akibat dibelenggu masalah lutut.

Sarawak bagaimanapun gagal mempertahankan kelebihan mereka pada minit ke-34 apabila sepakan penjuru Badri Radzi berjaya menemui kepala Indra Putra Mahayuddin.

Sepakan rendah Aziz Ismail mengakhiri situasi cemas perlawanan beberapa minit sebelum permainan berehat.

Kelantan ternyata lebih bersemangat dalam usaha meletakkan mereka dalam landasan selesa perlawanan tetapi kealpaan Daudsu Jamaluddin nyaris membawa padah apabila Obinna Nwaneri lebih pantas mengeluarkan bola tolakan Ashri Chuchu sebelum melintasi garisan gol.

Pada minit ke-68, S. Chanturu membuatkan penyokong sendiri gigit jari ekoran mempersiakan peluang terbuka dalam kotak penalti.

Sepuluh minit kemudian, Vedron sepatutnya meletakkan pasukan Ngap Sayot itu kembali di depan tetapi menyepak tinggi ketika berdepan satu lawan satu dengan penjaga gol, Shahrizan Ismail.

Norfarhan membalas kepercayaan Peter Butler yang memasukkannya pada penghujung perlawanan apabila meledakkan gol kemenangan dari celah pemain lawan.



.:Views and Suggestions:.