• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Liga Super:Kelantan vs Terengganu

Posted by JustKelantanFA On Friday, February 10, 2012 Comments


Pertembungan Pantai Timur

Pahlawan Merah akan menjadi tuan rumah kepada Sang Penyu dalam perlawanan yang dialu-alukan Liga Super musim 2012 ini.

Kedua-dua gergasi Pantai Timur ini yang disenaraikan dalam kelompok elit Liga Malaysia semenjak lahirnya kejohanan ini dari tahun 1921, akan bertemu dalam musim 2012 malam Sabtu.

Kedudukan mereka yang sentiasa mengekori sama sendiri sudah dijangka, tetapi perlawanan yang sebelumnya dianggap sebagai pertembungan pasukan teratas liga kini disulitkan dengan Perak di puncak liga.

Ia jelas yang kedua-dua pasukan belum mencapai rentak permainan yang diingini lagi.

Walaupun jurulatih tersayang Peter Butler telah kembali ke pasukan yang dia telah bina pada tahun 2008, ia jelas yang pasukannya belum lagi menyesuaikan diri kepada taktiknya.

Terdapat juga beberapa pihak yang menyoal pengambilan dua pemain import "yang mana sumbangan mereka cukup mengecewakan".

Keputusan seri tanpa gol terakhir Kelantan dengan Sabah telah menonjolkan prestasi beberapa pemain yang kelihatan teragak-agak dalam gerak serangan.

Apa yang menggerunkan adalah walaupun tidak bermain yang baik, mereka telah menjaring gol terbanyak setakat ini. Tonggak serangan Pahlawan Merah masih berfungsi dengan baik dengan kesemua penyerang utama dapat membolos pihak lawan.

Sebaliknya, ia jelas yang Sang Penyu meletakkan harapan kepada Forkey Doe. Pemain Liberia itu mampu mereka gol sendiri tanpa apa jua sokongan dari rakan sepasukan tatapi beban menjaringkan gol mungkin terlalu berat untuk diangkat sepanjang musim.

Abdul Shukur, Abdul Hadi Yahya dan Abdul Manaf sering berfungsi sebagai penarik perhatian dari Forkey Doe tetapi mampu menjaringkan gol sendiri dan berani membuat percubaan dari jauh.

Perbezaan dari segi statistik antara mereka adalah setakat ini, matlamat Tan Sri Annuar Musa untuk mencapai rekod tanpa kalah nampaknya mampu dicapai.

Kelantan akan didorongi para penyokong fanatik Pahlawan Merah apabila bermain di padang sendiri dan semangat para penyokong ternyata adalah sumbangan yang terpenting dalam pertembungan sebegini

.:Views and Suggestions:.