• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Peter Butler Kecewa Digantung Kafa

Posted by JustKelantanFA On Sunday, February 26, 2012 Comments


Peter Butler telah digantung oleh Kelantan FA bermula pada 23 Februari walaupun beliau telah membawa Kelantan ke puncak Liga Super dan mara ke pusingan kedua Piala FA.

Kelantan mengatakan bahawa mereka telah merehatkan Butler dari segala aktiviti berkenanaan bola sepak dengan pasukan Kelantan.

Kini Peter Butler hanya mahu menamatkan hal ini dengan penun bermaruah.

"Kelihatannya jelas saya dikritik. Saya tidak akan mendedahkan segalanya tetapi saya telah membawa pasukan saya ke puncak liga dan semua ini yang berlaku agak tidak adil buat saya," kata bekas pemain West Ham United itu kepada akhbar Today.

"Saya sedih dan kecewa tetapi saya sedang cuba untuk belajar dari pengalaman. Saya akan minta nasihat dari peguam saya dan menyediakan respon yang bermaruah dan kenyataan benar tentang apa yang sebenarnya telah berlaku," tambahnya lagi.

Butler telah diarahkan untuk memberikan penjelasan kepada pengurusan selepas beliau memberitahu pihak media bahawa beliau tidak mempunyai hak dalam pemilihan pemain import.

Isu itu kelihatannya telah menyebabkan pertelingkahan antara Butler dengan Presiden Kelantan FA, Tan Sri Annuar Musa.

Sumber-sumber mendedahkan bahawa bekas penolong jurulatih Shandong Luneng, Bojan Hodak adalah antara calon untuk menggantikan Butler yang masih belum meninggalkan jawatannya.

"Saya tidak mahu komen tentang Bojan ataupun Annuar Musa. Ini sudah menjadi kes undang-undang. Jika mereka tidak mahu saya lagi, saya faham, tetapi saya mempunyai 19 bulan lagi dalam kontrak saya. Saya akan mengambil masa untuk berfikir bagaimana saya akan respon kepada mereka," kata Butler.

Pengurus Kelantan Azman Ibrahim memberitahu Sinar Harian bahawa Butler masih lagi keutua jurulatih tetapi akan direhatkan sehingga Butler memberi penjelasan dan penolongnya Zahani dan Sidek akan memikul tugasnya sementara itu.

"Kelantan kini dalam masa yang penting. Kami bertemu Negeri Sembilan dalam liga pada 4 Mac dan pasukan dari Vietnam, Navibank Saigon pada 7 Mac dalam Piala AFC. Dalam masa seperti ini, anda tidak seharusnya merehatkan jurulatih anda," kata Butler.

"Saya jurulatih yang teratur dan tekun dalam melakukan tugas saya. Kini saya hanya mahu hal ini tamat dengan penuh maruah."

.:Views and Suggestions:.