• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Kelantan Tewas di tangan Pahang

Posted by JustKelantanFA On Saturday, March 12, 2011 Comments
Akhirnya sekuad The Red Warriors terpaksa berputih mata kerana gagal membawa pulang bekalan tiga mata ke kota Bharu,setelah tewas 2-0 kepada pasukan Pahang pada pertemuan saingan ke tujuh bagi liga super musim ini.Ini merupakan kekalahan pertama yang diterima oleh anak buah M.Karathu dalam saingan liga super musim ini.

Walaupun dengan kekalahan ini,Kelantan masih kekal sebagai pendahulu liga dengan berkongsi 14 mata dengan Felda united dan Selangor yang menewaskan lawan masing-masing.

Pada perlawanan tersebut, Kelantan dilihat banyak mengawal permainan tetapi bagaimanapun gagal membolosi gol lawan yang dikawal baik oleh penjaga gol mereka.Kelekaan pemain pertahanan pada separuh masa kedua menyebabkan kelantan sekali lagi di hukum dengan jaringan kedua oleh pemain gantian pasukan Pahang.

Perlawanan yang seterusnya, Kelantan akan menerima kunjungan Felda United di stadium Sultan Muhammed ke-1v bagi saingan suku akhir pertama Piala FA pada 15 march 2011 ini,manakala saingan timbal balik bagi suku akhir kedua juga akan diadakan di Kota Bharu pada 19hb oleh kerana stadium Kuala Lumpur tidak dapat digunakan disebabkan masih lagi dalam proses pembaikian.

Sokongan kita zaman- berzaman..gomo kelate gomo...!!



Kesebelasan utama pemain :

KELANTAN : Khairul Fahmi Che Mat, Mohd Daudsu Jamaludin, Mohd Rizal Fahmi Ab Rosid, Mohd Farisham Ismail, Zairul Fitree Ishak, Mohd Nurul Azwan Roya (Wan Rohaimi Wan Ismail), Danial Fadzly Abdullah (Solehin Kanasian Abdullah), Muhd Badhri Radzi (KP) (Mohd Nizab Ayub), Mohd Shakir Shaari, S Chanturu dan Norshahrul Idlan Talaha.

FORMASI : 4-4-2

PAHANG : Mohd Suffian Abdul Rahman, Mohd Munir Amran (Mohd Fadzirul Zakaria), Jalalludin Abu Jaafar (KP), Mohd Saiful Nizam Miswan (Mohd Hazri Rozali), Zaiza Zainal Abidin, R Surendran, Mohd Fazli Baharudin, Mohd Shahrizan Salleh, Azammuddin Mohd Akil, R Surendran (Mohd Faizol Hussin) dan Famirul Asraf Sayuti.

FORMASI : 4-4-2

.:Views and Suggestions:.