• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Stadium Kelantan Akan Berubah Wajah

Posted by JustKelantanFA On Monday, March 21, 2011 Comments
Gambar Hiasan


Hasrat penyokong The Red Warriors untuk mendapatkan Stadium yang serba canggih dan moden di Kelantan mungkin akan menjadi kenyataan, ketika ramai beranggapan akan lawatan delegasi KAFA ke Eropah adalah pemangkin kepada pembinaan Stadium baru atau pengubah suaian Stadium Sultan Muhammed IV.

Sisi lawatan Delegasi KAFA kini sudah memasuki minggu kedua,banyak input dan pengalaman yang dapat dipelajari hasil daripada lawatan tersebut dan idea-idea yang diambil bagi merealisasikan harapan penyokong setia The Red Warriors ingin melihat berdiri megahnya Stadium yang serba canggih dan maju di Kelantan.

"Sebuah lagi arked peniaga akan di bina mengganti kedai2 buruk luar stadium dekat hospital.KERAJAAN PUSAT SEDIAKAN PERUNTUKAN..akan datang beberapa ruang kedai di stadium perlu di ubah suai..RUANGAN di perlukan utk RUANG SOLAT DLM STADIUM,public toilet,BILEK PERSALINAN PASUKAN,BILEK MEDIA,Bilek keselamatan,CONTROL ROOM,HALL OF FAME DAN TRW MEGASTORE DLL..stadium akn jadi pusat Sukan Dan kunjungan pelawat.." Petikan daripada Facebook Tan Sri Annuar Musa.

Harapan penyokong Kelantan hanya satu mahu melihat berdirinya Stadium yang dapat memuatkan kapasiti penonton melebihi 50K,ini kerana semakin bertambah bilangan penyokong setia The Red Warriors setiap kali perlawanan diadakan sehingga beribu-ribu yang terpaksa menonton di luar Stadium kerana tidak dapat masuk ke dalam Stadium yang tidak dapat menampun lagi bilangan penonton yang begitu ramai.

Kemeriahan bolasepak hanya dapat dilihat di Kelantan dengan kehadiran ramai penyokong setiap kali perlawanan diadakan dan di harap dapat membuka mata ahli koporat dan badan-badan tertentu tampil untuk merealisasikan harapan penyokong Kelantan ini.


Gambar-gambar yang diambil ketika rombongan ke Stadium terpilih:















P/S:Info Porta Rasmi KAFA (TRW)

.:Views and Suggestions:.