• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

The Red Warriors Mengamuk

Posted by JustKelantanFA On Sunday, March 20, 2011 Comments
S.Chanturu menjaringkan gol pertama Kelantan



Akhirnya Kelantan berjaya ke separuh akhir apabila berjaya menumbangkan pasukan berstatus kelab Felda United FC pada pertemuan suku akhir Piala FA kedua semalam.Kelantan menang bergaya dengan jaringan 3-0 tanpa balas .

Dengan kemenangan tersebut, Kelantan berjaya melangkah ke peringkat separuh akhir setelah menang menerusi agregat 5-2 dan akan bertemu dengan musuh tradisinya, Selangor yang turut layak setelah menang ke atas Johor dengan agregat yang sama.

Tiada apa yang ingin diperkatakan lagi selain kegembiraan penyokong Kelantan meraikan kemenangan pasukan kesayangan mereka mara ke separuh akhir dengan bergaya.Sebelum ini Kelantan dilihat mempunyai peluang yang tipis untuk mara apabila diikat 2-2 pada pertemuan suku akhir pertama,tetapi semalam pemain The Red Warriors telah membuktikan kehebatan mereka baki 90 minit di atas padang.

Rata-rata kehadiran penyokong-penyokong setia The Red Warriors telah menambahkan lagi semangat para pemain ,di segenap penjuru stadium dipenuhi penyokong The Red Warriors sehingga di perkarangan luar stadium dipenuhi dengan penyokong yang memberi semangat kepada pemain kita ini.

Kelantan telah mempamerkan corak menyerang seawal minit keempat di mulakan,sedar mereka perlu mencari gol awal bagi menaikkan motivasi semua pemain agar bermain dengan semangat lagi.

Akhirnya gol yang ditunggu-tunggu berjaya dihasilkan oleh S.Chanturu apabila menerima bola hantaran daripada Norshahrul Idhlan pada minit ke-18 melakukan rembatan kencang yang gagal di selamatkan oleh jangkaun Hamsani Ahmad.

Kelantan dilihat terus menguasai perlawanan pada babak pertama apabila sekali lagi mempunyai peluang yang dimiliki oleh Nurul Azwan Roya pada minit ke -24 tetapi sekadar menerjah jaring sisi sebelah kanan gol Felda United.

Felda United juga mempunyai peluang untuk mencipta jaringan melalui tendangan percuma oleh Azi Shahril Azmi terus ke dakapan Khairul Fahmi sebelum separuh masa pertama berakhir.

Bersambung separuh masa kedua pada minit ke-62 Felda United hampir menyamakan kedudukan setelah jaringan Faderin Kadir dibatalkan kerana berada dalam posisi ofsaid.

Selang beberapa minit Stadium kembali dengan sorakan penyokong apabila Nurul Azwa Roya berjaya menambah gol kedua bagi skuad The Red Warriors hasil gerakkan di sebelah tepi pintu gol Felda United.

Malam penderitaan bagi Felda United terus-menerus apabila pemain gantian Kelantan,Mohd Nidzad Ayub terus menutup peluang Felda dengan jaringan ketiga The Red Warriors pada minit ke-88.


Kesebelasan Utama pemain :


Felda United:

Hamsani Ahmad (Gk), Khairul Annuar Jamil, Ramesh Lai Ban Huat, Liew Kit Kong, Farderin Kadir, Badrul Azam Zamri, Azi Shahril Azmi, K. Rajan, Muhamad Zamri Chin (Nizarudin Yusof), Abd Ghani Rahman dan Khaironnisam Sahabudin (Kp).

Kelantan:

Khairul Fahmi Che Mat (Gk), Rizal Fahmi Rosid, Farisham Ismail, Daudsu Jamaludin, Zairul Fitree Ishak, Nurul Azwan Roya, Mohd Badri Radzi (Kp), Shakir Shaari, S. Chanturu(Khairan Eroza), Solehin Kanasian Abdullah (Zulyusri Che Harun (Nidzad Ayub) dan Norshahrul Idlan Talaha.



.:Views and Suggestions:.