• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Friendly Match: Malaysia Lwn Hong Kong

Posted by JustKelantanFA On Tuesday, May 31, 2011 Comments



Sekuad Senior bolasepak Malaysia akan mengadakan perlawanan persahabatan dengan sekuad bolasepak Hong Kong pada 3 jun ini,bagi persiapan menjelang perlawanan kelayakan pusingan pertama Piala Dunia 2014 dengan sekuad Piala Dunia Taiwan yang dijadualkan berlangsung (29 june-Away) dan (3 julai- Home).

Liga super direhatkan lebih kurang seminggu untuk memberi laluan bagi perlawanan persahabatan antarabangsa sekuad kebangsaan ini.Untuk rekod sekuad 'Harimau Malaya'pernah menewaskan sekuad Hong Kong 2-0 pada perlawanan persahabatan di Stadium Shah Alam,baru-baru ini.


Sekuad Bolasepak Malaysia

Sekuad Bolasepak Hong Kong

Pada aksi kali ini,jurulatih sekuad bolasepak Hong Kong menjanjikan akan menurun sekuad terkuatnya untuk diturunkan bagi perlawanan persahabatan yang berkelas A ini.Kesemua pemain sekuad olimpik negara yang pernah beraksi untuk sekuad senior tidak diturunkan bagi perlawanan persahabatan ini, kerana ketua jurulatih sekuad negara Rajagobal tidak ingin menggangu tumpuan pemain muda ini untuk kelayakan olimpik pusingan kedua yang akan bertemu Lebanon nanti.

Seramai tiga orang pemain The Red Warriors dipanggil untuk perlawanan persahabatan ini,iaitu S.Chanturu,Norshahrul,dan Farisham.Diharapkan mereka bertiga dapat memberi kesan kehadiran mereka untuk pasukan negara mencipta kemenangan dan mencipta nama.


Ramalan keputusan dari Bolakelateloni:

Malaysia 2 : 1 Hong Kong

.:Views and Suggestions:.