• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Olympics Qualifiers : Malaysia U-23 tundukkan Lubnan U-23

Posted by JustKelantanFA On Thursday, June 23, 2011 Comments




Sekalung tahniah diucapkan kepada sekuad Harimau Muda kerana berjaya menundukkan pasukan bolasepak U-23 Lubnan dengan jaringan 2-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil,sebentar tadi.Sekuad negara berjaya menjaringakan gol seawal minit ke-7,hasil jaringan Ifran Fazail apabila menerima bola tampanan daripada Muslim dalam keadaan kelam kabut dalam kotak penalti Lubnan sebelum melakukan jaring cantik sebelah kiri penjaga gol Lubnan.

Tidak berpuas hati dengan gol yang diperolehi,sekuad negara melakukan beberapa asakan dan berjaya menguasai bola dengan baik selepas gol pertama dijaringkan dan Lubnan juga kelihatan melakukan beberapa percubaan berbahaya ke arah penjaga gol negera yang dikawal oleh Khairul Fahmi tetapi berjaya diselamatkan.

Pada minit ke-41 stadium negara,kembali dengan sorakkan penyokong-penyokong harimau malaya apabila Wan Zack Haikal menambah gol kedua buat sekuad negara apabila menerima bola lorongan cantik daripada Gary Steven Robert sebelum menolak ke gawang Lubnan.Bersambung babak kedua,sekuad negara tempang apabila Gary Steven dilayangkan kad merah oleh pengadil dari Jepun apabila menerima kad kuning kedua.

Anak-anak buah Ong Kim Swee terpaksa mengubah corak permainan apabila terpaksa bertahan dan sekali kala melakukan "counter Attack" dengan 10 pemain,akhrinya sekuad Lubnan berjaya mencuri peluang atas kekurangan pemain sekuad negara apabila berjaya merapatkan kedudukan pada minit ke-63 melalui tandukkan Chandi Ati yang gagal diselamatkan oleh Khairul Fahmi.

Sekuad negara mengawal keadaan dengan berjaya apabila berjaya menyelamatkan beberapa percubaan yang berbahaya dilakukan oleh pemain Lubnan di luar kotak penalti.Dengan kemenangan pada malam ini,sekuad negera berjaya menempah tiket ke perlawanan seterusnya iaitu memasuki peringkat kumpulan yang terdiri daripada 12 negara dan 4 negara akan dibahagikan untuk satu kumpulan.

Bagi pemilihan kumpulan ini dijadualkan akan dibuat 7 julai di rumah putih AFC,Kuala Lumpur.Perlawanan dijangka akan berlangsung dalam bulan september.Antara 12 negara ini merupakan pasukan-pasukan kuasa besar bola sepak asia ketika ini seperti Jepun,Korea dan Australia.Sama-sama kita berharap Malaysia akan berjaya menempah tiket ke Sukan Olimpik London 2012 nanti.

.:Views and Suggestions:.