• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Olimpik Qualifiers::Malaysia U-23 Lwn Lubnan U-23

Posted by JustKelantanFA On Thursday, June 23, 2011 Comments


Kurang dua jam dari sekarang,pasukan bolasepak Olimpik negara bakal membuat perhintungan dengan Lubnan dalam aksi pusingan kedua 2 st leg yang akan berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil malam ini.

Keputusan terikat tanpa jaringan di Stadium Sport City,Beirut, memaksa anak-anak buah Ong Kim Swee berusaha lebih keras bagi memastikan tiada jaringan yang dapat dilakukan daripada pihak lawan.Seandainya keputusan terikat dengan jaringan pada malam ini,ruang untuk pasukan harimau muda ini sudah pastinya akan tertutup,ini kerana dalam perlawanan ini dikira berdasarkan kelebihan jaringan di tempat lawan.

Sebelum ini,untuk rekod bolasepak Malaysia pernah berjaya ke kejohanan olimpik pada 1972 di Munich,Jerman dan 1980 di Moscow,Russia(Kerajaan Malaysia memboikot temasya tersebut atas dasar kemanusiaan kerana pencerobohan Soviet Union keatas Afghanistan)

Di sukan Olimpik Jerman 1972,pasukan negara tewas 3-0 kepada Jerman Barat,menang 3-0 keatas Amerika dan tewas 6-0 kepada Maghribi yang dibarisi rata-rata pemain-pemain terkenal ketika itu.

Malam ini merupakan penentu untuk sekuad olimpik negara sama ada berjaya meneruskan ke pusingan yang seterusnya atau tewas kepada lawan.Sekiranya pasukan olimpik negara layak ke pusingan seterusnya mereka akan memasuki kelayakan dalam kelompok empat pasukan yang rata-rata dibarisi pasukan terkuat di benua Asia ketika ini.

Sama-sama kita berdoa agar pasukan olimpik negara berjaya mencipta kemenangan malam ini dan berjaya kepusingan yang seterusnya..




.:Views and Suggestions:.