• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Kelantan Hampiri Kejuaraan Liga Super

Posted by JustKelantanFA On Tuesday, June 14, 2011 Comments

Sekuad The Red Warriors hampiri kejuaraan liga super buat pertama kali apabila berjaya menundukkan Perak 1-0 di Stadium Sultan Muhammed Ke-IV sebentar tadi.Pertemuan yang penting untuk mencari tiga mata berjaya diperolehi oleh anak-anak buah M.Karathu dengan berjaya setelah memungut tiga mata yang cukup berharga.

Kekalahan pada Final Piala Fa di lupakan terus oleh semua pemain dan mereka memberi tumpuan penuh ketika menerima kunjungan pasukan Perak sebentar tadi.Walaupun ramai pemain di lihat masih keletihan mereka tetap mempamerkan aksi terbaik untuk memburu gol.

Kelantan mempunyai beberapa peluang untuk menghasilkan gol pada separuh masa pertama,melalui penyerang muda Izuan Salehuddin dan Norshahrul tetapi gagal untuk menterjemahkan dalam bentuk gol.

Bersambung babak kedua,Kelantan melakukan beberapa percubaan berbahaya ke kubu pelawat akhirnya pada minit ke-53 Norshahrul berjaya membolosi gol pelawat melalui jaringan gunting yang terbias kepada pertahanan perak,Khairi Zainuddin yang terus menerjah ke penjuru gol hasil bola hantaran daripada Daudsu.

Sekuad The Red Warriors kini mempunyai kelebihan 2 mata ke atas pencabar terdekat,Selangor yang juga berjaya memungut tiga mata setelah berjaya mengalahkan Felda United 2-1 di Stadium Shah Alam.

Bagi perlawanan terakhir,sekuad The Red Warriors bakal berkunjung ke Stadium Likas,Kota Kinabalu untuk bertemu Sabah, merupakan perlawanan penentuan kejuaraan liga super bagi musim ini.The Red Warriors sekurang-kurangnya memerlukan satu mata untuk dinobatkan selaku juara Liga Super 2011 ketika bertemu sabah nanti.


Kesebelasan utama pemain :



KELANTAN : Mohd Shahrizan Ismail, Mohd Daudsu Jamaludin, Mohd Rizal Fahmi Ab Rosid, S Subramaniam, Zairul Fitree Ishak, Mohd Nurul Azwan Roya, Mohd Badhri Mohd Radzi (KP), Mohd Shakir Shaari, S Chanturu, Mohd Izuan Salahuddin (Solehin Kanasian Abdullah) dan Norshahrul Idlan Talaha (Muhammad Ramzul Zahini Adenan)( Khairan Eroza Razali).

FORMASI : 4-4-2



PERAK
: Mohd Nasril Mat Nourdin, Mohd Syahman Zainuddin, Mohd Hisyamuddin Shaari, Mohd Khairi Zainuddin, Mohd Fazrul Hazli Mohd Kadri, K Nanthakumar, Shahrulnizam Mustapa (KP), Chan Wing Hoong, Mohd Shazuan Mohd Ashraf Mathews, Muhammad Nurridzuan dan Akmal Rizal Ahmad Rakhli (Muhammad Nazri Mohd Kamal).

FORMASI 4-4-2


.:Views and Suggestions:.