• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

The Red Warriors Menang Bergaya

Posted by JustKelantanFA On Monday, June 6, 2011 Comments

Akhirnya ketua jurulatih Datuk M.Karathu dan barisan pengurusan sekuad Kelantan boleh menarik nafas lega apabila misi pertama untuk memburu kejuaraan liga super berjaya dilaksanakan dengan komitmen yang tinggi ditunjukkan oleh pemain The Red warriors apabila berjaya menundukkan Terengganu di halaman lawan dengan jaringan 3-0.

Walaupun tanpa kelibat beberapa kesebelasan utama sekuad The Red warriors berjaya membuktikan mereka mampu untuk mencipta kemenangan.Tanpa penjaga gol utama,Khairul Fahmi telah berjaya ditutup kemas oleh Shahrizan Ismail apabila beraksi dengan begitu baik menangkis beberapa serangan berbahaya yang dilakukan pasukan Terengganu.

Gol-gol Kelantan dihasilkan oleh pemain muda iaitu Izuan Salahuddin minit ke-9,Norshahrul minit ke-73,92.Misi kedua ialah tumpuan kepada kejuaraan Piala Fa yang akan bertemu lawan yang sama iaitu Terengganu berlangsung 11 jun ini di Stadium Bukit Jalil.Dengan kemenangan malam ini sedikit sebanyak menaikkan motivasi para pemain untuk pertemuan dalam Final Piala Fa nanti.

Sebelum berjaya dinobatkan juara Liga Super,kelantan perlu berjaya menewaskan dua pasukan terakhir yang akan ditemui iaitu Perak dan Sabah.Pasukan ini berjaya mengejutkan Kelantan pada pusingan pertama liga dengan Perak berjaya menewaskan Kelantan di halaman mereka,manakala Sabah berjaya mencuri satu mata dengan mengikat Kelantan 1-1 di Kota Bharu.Kedua-dua pasukan ini perlu ditewaskan jika hasrat pemain The Red Warriors untuk mencapai kejuaraan liga buat pertama kali untuk Kelantan.

Tumpuan kita selepas ini ialah kepada Kejuaraan Piala Fa yang akan berlansung sabtu ini,ayuh kita semua turun memberi sokongan kepada pasukan The Red Warriors.Gomo Kelate gomo..


.:Views and Suggestions:.