• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

WorldCup 2014 Qualifiers: Malaysia Lwn Taiwan

Posted by JustKelantanFA On Saturday, June 25, 2011 Comments



Sekuad 'Harimau Malaya' bakal melayan kunjungan sekuad bolasepak Chinese Taipei(Taiwan) dalam pertemuan peringkat pertama 1 st leg, kelayakan Piala Dunia 2014, bagi saingan zon asia pada 29 jun 2011(Rabu) di Stadium Nasional Bukit Jalil.Manakala perlawanan timbal balik pula akan berlangsung pada 3 julai 2011 di Stadium Taipei Municipal,Chinese Taipei.

Bagi kelayakan ini,sekuad harimau malaya di undi bertemu sekuad bolasepak Taiwan ketika undian di langsungkan di rumah putih konfederasi bola sepak asia (AFC),Kuala Lumpur,beberapa bulan yang lepas.

Sekiranya sekuad negara berjaya lepasi halangan peringkat pertama dengan Taiwan,saingan bagi peringkat kedua mereka pula di jadualkan bakal bertemu jiran setempat Singapura.Dengan momentum kemenangan yang diperolehi dan keputusan seri beberapa perlawanan persahabatan selepas bergelar juara Piala AFF Suzuki Cup 2010 yang lepas dan terbaru berjaya tewaskan sekuad Myanmar 2-0 dalam aksi persahabatan di Stadium Kota Bharu,sekuad negara seolah-olah mampu menterjemahkan sesuatu ketika menerima kunjungan dari pasukan Taiwan nanti.

Harus di ingat juga,pasukan lawan kita belum mengatahui sejauh mana percapaian mereka dan aksi yang mereka akan pamerkan nanti,walaupun kedudukan rangking antara pasukan negara dan Taiwan agar jauh tetapi anak-anak buah K.Rajagobal harus berhati-hati ketika bertemu Taiwan nanti yang pasti kita belum mengetahui kekuatan mereka sebenar.

Sama-sama kita memberi sokongan buat pasukan negara,ayuh sama-sama memenuhi stadium agak pasukan negara berjaya mendapat kemenangan nanti...



.:Views and Suggestions:.