• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Worldcup 2014 Qualifier:Malaysia tewaskan Taiwan

Posted by JustKelantanFA On Thursday, June 30, 2011 Comments


Sekuad 'Harimau Malaya' berjaya menewaskan sekuad bolasepak Chinese Taipei (Taiwan) dalam pertemuan pusingan pertama 1st leg kelayakan piala dunia 2014 di Stadium Nasional Bukit Jalil, sebentar tadi yang berkesudahan 2-1.

Beraksi di hadapan 40,000 penyokong setia,sekuad negara seolah-olah hilang tumpuan pada minit-minit awal permulaan,apabila lawan dilihat kerap melakukan beberapa asakan untuk memecah kubu pasukan negara.Sekuad negara juga mempunyai beberapa percubaan yang berbahaya ke atas kubu pelawat.Akhirnya gol yang di cari menjelma pada minit ke-27 apabila Shafiq Rahim berjaya melepaskan rembatan kencang dari luar kotak penalti untuk menggegarkan gawang pelawat.

Tersentak dengan gol pertama sebagai pembangkit semangat,sekuad 'harimau Malaya' bangkit dengan melakukan beberapa serangan ke atas kubu pelawat,ketumpulan bahagian serangan sekali lagi menghantui sekuad negara yang gagal menyudahkan peluang yang terhidang di depan mata.Sekuad negara dilihat seolah menguasai sepenuhnya bola sebelum wisel penamat separuh masa pertama ditiupkan.

Bersambung separuh masa kedua,ketua jurulatih negara melakukan pertukaran dengan mengeluarkan Safee Sali yang masih bergelut dengan kecederaan dan memasukan Ahmad Fakri Shaarani.

Pada minit ke-74,stadium Bukit Jalil sekali lagi bergema dengan sorakan penyokong apabila sekuad negara memperoleh gol kedua hasil tandukkan Aidil Zafuan yang naik keatas untuk menerima bola dari sepakan sudut yang diambil Safiq Rahim.

Sekuad negara melakukan beberapa serangan ke atas kubu pelawat,akhirnya pada minit ke-77 sekuad Taiwan berjaya mencuri peluang dengan menjaringan gol melalui pemain gantian mereka yang gagal diselamatkan oleh Sharbinee Alawi.

Selepas ini,sekuad negara akan berkunjung ke Taiwan,untuk pertemuan pusingan pertama 2 leg pada 3 julai 2011 yang akan disiarkan secara langsung melalui Astro Arena.


Gol 1 : Safiq Rahim



Gol 2: Aidil Zafuan

.:Views and Suggestions:.