• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Worldcup 2014 Qualifier:Malaysia layak Pusingan Kedua

Posted by JustKelantanFA On Sunday, July 3, 2011 Comments

Akhirnya penantian 34 tahun untuk layak ke pusingan kedua bagi kelayakan Piala Dunia bagi sekuad negara tercapai setelah berakhir dengan kedudukan agregat 4-4,walaupun sekuad negara tewas 3-2 di gelanggang lawan sebentar tadi,mereka mempunyai kelebihan jaringan di tempat lawan dan dengan kemenangan 2-1 di stadium Nasional Bukit Jalil sebelum ini pada perlawanan pertama.

Sekuad negara terlebih dahulu di depan melalui jaringanAidil Zafuan pada minit ke-8 hasil rembatan derasnya yang gagal di selamatkan penjaga gol Taiwan.Pada minit ke-31 stadium Municipal kembali bergegar dengan sorakkan penyokong tuan rumah apabila Han Chang berjaya menjaringan gol penyamaan buat tuan rumah hasil keadaan kelam kabut yang berlaku di hadapan pintu gol sekuad negara.

Pada minit ke-40 keadaan stadium kembali senyap seketika apabila Syafiq Rahim berjaya menambah gol kedua buat sekuad negara dengan kedudukan 2-1.Sekuad Taiwan tidak menunggu lama untuk menyamakan kedudukan 2-2 setelah pemain pertahanan negara Mahali Jasuli menjatuhkan pemain Taiwan dalam kotak penalti dan pengadil memberi tendangan penalti yang disempurnakan oleh Po Liang Chen pada minit ke-44 sebelum tamat separuh masa pertama.

Bersambung babak kedua perlawanan,kedua-dua pasukan saling melakukan serangan untuk memburu gol akhirnya pada minit ke-62,sekuad Taiwan sekali lagi dihadiahkan tendangan penalti apabila pengadil mendakwa Fadhli Shas menarik pemain Taiwan di dalam kotak penalti namun jaringan yang dilakukan oleh pemain Taiwan berjaya di baca dengan baik oleh Sharbinee untuk menyelamatkan pintu gol negara daripada dibolosi.

Pada minit ke-75, akhirnya sekuad Taiwan didepan setelah berjaya menjaringkan gol melalui tendangan penalti oleh Xavier Chen apabila Sharbinee menjatuhkan pemain Taiwan di dalam kotak penalti dan terus dilayankan kad kuning oleh pengadil.

Akhirnya tamat perlawanan berkesudahan dengan Taiwan 3-2 Malaysia dan sekuad negara layak untuk pusingan kedua dan bakal bertemu sekuad sebelah tembok,Singapura yang dijadualkan pada 23 julai 2011 di Stadium Jalan Besar,Singapura dan perlawanan timbal balik 28 julai 2011 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

.:Views and Suggestions:.