• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Misi mengangkat kejuaraan Liga Super 2011

Posted by JustKelantanFA On Monday, July 4, 2011 Comments

Kelantan hanya sebelah tangan untuk mengangkat kejuaraan Piala liga super buat pertama kali,apabila dijadualkan bakal membuat perhitungan dengan Sabah untuk perlawanan terakhir liga Super edisi 2011 hari rabu ini.Sekuad The Red Warriors hanya perlu seri untuk dinobatkan selaku juara baru Liga Super edisi 2011 kali ini.

Mengubat kekecewaan pada perlawanan Piala Fa yang lepas,sekuad The Red Warriors harus menggunakan peluang terbaik untuk mencapai kejayaan memeperolehi kejuaraan liga super yang pertama kali buat Kelantan.Misi memburu kejuaraan bagi penutup liga di Sabah di lihat ada pro dan kontranya kerana kedua-dua pasukan memerlukan kemenangan.

Bagi sekuad The Red Warriors tiada jalan lain mereka perlu kemenangan atau seri untuk menjulang Piala Liga Super,manakala Sabah pula memerlukan kemenangan untuk mengelakkan mereka dari terus terperosok ke kedudukan tercorot liga dalam baki satu perlawanan terakhir ini.

Berdasarkan pertemuan sebelum ini,pertemuan peringkat pertama liga super Sabah berjaya mencuri satu mata di Kota Bharu apabila berjaya mengikat Kelantan dengan kedudukan 0-0.
Kelebihan beraksi di depan penyokong sendiri akan dipergunakan dengan sebaiknya oleh pemain-pemain Sabah dalam aksi terakhir liga super nanti.Sekuad The Red Warriors telah membuat persiapan rapi bagi menentang Sabah apabila melakukan latihan seawal minggu lepas walaupun ketiadaan beberapa tonggak yang menyertai kem sekuad negara.

Harapan penyokong setia The Red Warriors tidak lain dan tidak bukan untuk melihat buat pertama kali dalam sejarah piala liga super dibawa ke bumi bertuah Kelantan.Diharap pemain melakukan terbaik peluang yang datang ini dan jangan sampai terlepas piala buat kali kedua dalam tahun sepertimana piala fa sebelum ini.

.:Views and Suggestions:.