• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Kejuaraan milik The Red Warriors

Posted by JustKelantanFA On Wednesday, July 6, 2011 Comments

Kejuaraan liga super akhirnya menjadi milik skuad The Red Warriors apabila berjaya menumbangkan Sabah 2-1 di stadium Likas,Kota Kinabalu,sebentar tadi.Kejuaraan liga ini merupakan kejuaraan kali pertama yang di menangi sekuad Kelantan sejak ia mula diperkenalkan ketika tahun 2004.

Beraksi di hadapan 2000 penyokong setia yang hadir dan tak pernah jemu menyokong dari belakang, sekuad The Red Warriors bermula garang apabila berjaya membolosi gol Sabah seawal minit ke-6 melalui penyerang prolifik negara Norshahrul Idhlan melalui sedikit sentuhan dengan kaki kanan didalam kotak penalti yang gagal diselamatkan oleh penjaga gol Sabah.

Kemenangan ini lebih bermakna kepada pemain dan penyokong setia The Red Warriors bagi mengubati kekecewaan di dalam perlawanan akhir Piala Fa sebelum ini dan dengan kemenangan ini, merupakan satu tiket untuk Kelantan ke kejuaraan AFC tahun depan bersama-sama Terengganu yang menjuaraai Piala Fa bagi mewakili Malaysia.

Kelantan dilihat menguasai perlawanan pada separuh masa pertama dan mempunyai beberapa peluang yang terhidang di depan mata,tetapi gagal di sempurnakan dengan baik oleh barisan serangan.

Bersambung separuh masa kedua,kedua-dua pasukan dilihat masing-masing melakukan serangan balas bagi mencari gol,akhirnya pada minit ke-73,Norshahrul sekali lagi muncul wira sekuad The Red Warriors apabila menyumbangkan gol kedua peribadinya dalam perlawanan apabila melakukan satu lencongan yang menarik di luar kotak penalti yang gagal di selamatkan oleh penjaga gol Sabah.

Sabah tidak berputus asa dengan melakukan beberapa serangan balas dan pada minit ke-77 akhirnya Sabah mendapat gol saguhati daripada jaringan oleh Razlan Otto yang masuk mengantikan Stanley Bernard.

Sekalung tahniah diucapkan kepada barisan pemain,kejurulatihan,pihak pengurusan serta tidak lupa juga kepada penyokong setia The Red Warriors yang selama ini memberi sokongan dan sentiasa bersama sekuad The Red Warriors walaupun berada di mana sahaja..gomo kelate gomo..


.:Views and Suggestions:.