• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Final Piala Presiden: Kelantan[2] vs MP Muar [1]

Posted by JustKelantanFA On Tuesday, July 26, 2011 Comments


Sekuad Piala Presiden Kelantan atau lebih dikenali dengan Presiden Wariors akhirnya berjaya menamatkan kejuaraan Piala Presiden apabila berjaya menewaskan MP Muar dalam perlawanan akhir Piala Presiden yang berlansung di Stadium Sultan Muhammed ke-IV sebentar tadi.

Bermain dalam keadaan padang basah,ekoran hujan di sebelah petang.Kelantan terlebih dahulu bermula garang apabila berjaya mencipta beberapa peluang untuk menghasilkan gol ke atas kubu pelawat dan tidak perlu menunggu lama untuk menjaringkan gol apabila Mohd Aris Zaidi bijak menolak bola muntah yang gagal ditangkap kemas oleh penjaga gol MP Muar hasil sepakan sudut yang diperolehi oleh Kelantan pada minit ke-8.

Kerancakkan Kelantan melakukan serangan akhirnya dihukum dengan gol penyamaan oleh Mohd Nor Hakim Hassan yang melakukan rembatan terus dari luar kotak penalti yang gagal ditangkap kemas oleh penjaga gol Kelantan.

Kedudukan kedua-dua pasukan terikat 1-1 sehingga 90 minit masa sebenar perlawanan,sehingga memaksa pengadil memberi masa tambahan untuk menentukan kejuaraan kedua-dua pasukan.

Mohd Khairul Izuan muncul wira Presiden Warriors apabila berjaya menjaringkan gol kedua Kelantan pada minit keempat masa tambahan.Kedudukan 2-1 kekal sehingga wisel penamat ditiupkan membolehkan Kelantan di angkat sebagai juara Piala Presiden 2011.


Juara Milik kita!!

.:Views and Suggestions:.