• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Worldcup Qualify 2nd: Malaysia vs Singapore

Posted by JustKelantanFA On Wednesday, July 27, 2011 Comments

Misi hidup mati Harimau Malaya tewaskan Singapura

Sekuad Harimau Malaya perlu bangkit menewaskan skuad Singapura dalam misi getir untuk meneruskan kejayaan untuk mara ke pusingan ketiga kelayakan Piala Dunia 2014,Brazil bagi saingan peringkat zon Asia.

Pertemuan ini akan menjanjikan saingan yang sengit bagi kedua-dua pasukan ini kerana sebelum ini perlawanan peringkat kedua pusingan pertama telah di menangi oleh Singapura dengan kelebihan 5-3 ke atas skuad negara di halaman mereka.

Malaysia perlu menang sekurang-kurangnya 2-0 ke atas Singapura jika berhasrat mahu mara ke pusingan ketiga.Berdasarkan rekod bermain di halaman sendiri tidak mustahil skuad negara mampu mencipta kejutan keatas skuad jiran tersebut sepertimana berlaku ketika saingan Piala Suzuki yang lepas dengan kehadiran puluhan ribu penyokong bakal menaikkan semangat skuad negara untuk sekali lagi mencipta sejarah baru buat bolasepak negara.

Diberitakan setakat ini,hampir 85,000 ribu tiket sudah terjual untuk perlawanan malam esok dan sudah pasti akan menimbulkan suasana yang cukup dinanti-nantikan peminat bolasepak tempatan.

Perlawanan timbal balik malam esok bakal menentukan kedudukan Malaysia yang belum pernah layak ke pusingan akhir Piala Dunia sejak pertama kali beraksi dalam kelayakan pada 1974 di Jerman.

Ayuh kita sama-sama memberi sorakkan semangat kepada pasukan negara pada perlawanan nanti dan yang tidak berkesempatan ke stadium ayuh sama-sama menonton di kaca Tv ..



.:Views and Suggestions:.