• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Results Qualify:: Malaysia[3] vs Singapore[5]

Posted by JustKelantanFA On Saturday, July 23, 2011 Comments



Skuad Malaysia akhirnya tumbang di tangan Singapura dalam saingan peringkat kedua pusingan pertama kelayakan Piala Dunia 2014,Brazil di Stadium Jalan Besar,Singapura sebentar tadi, apabila tumbang dengan jaringan 5-3.Sekuad K.Rajagobal terlebih dahulu mengejutkan tuan rumah seawal saat ke-15 melalui jaringan penyerang sensasi negara Safee Sali hasil kesilapan barisan pertahanan Singapura.

Tetapi jaringan itu tidak mematahkan semangat pemain singapura apabila berjaya menyamakan kedudukan melalui Aleksander Duric melalui sepakan percuma yang memperdayakan penjaga gol,Sharbinee Allawi pada minit ke-8.

Singapura mendahului jaringan apabila berjaya menambah gol kedua melalui Qiu Li pada minit ke-22,apabila sepakan percumanya gagal diselamatkan Sharbinee yang terus menerjah ke dalam gol.

Mustafic Hairuddin menambah kegembiraan tuan rumah apabila berjaya menambah gol ketiga pada minit ke-43 manakala gol keempat menyusul beberapa minit kemudian melalui Shi Jia Yi sebelum wisel penamat separuh masa pertama ditiupkan menjadikan kedudukan 4-1.

Bersambung separuh masa kedua,sekuad Harimau Malaya dilihat menguasai bola apabila berjaya menembusi benteng pertahanan skuad Singapura beberapa kali,percaturan memasukan Abdul hadi berjaya apabila meledakkan satu gol pada minit ke-70 untuk pasukan negara merapatkan kedudukan dan jaringan gol kedua peribadi bagi Safee Sali pada minit ke-72 untuk kedudukan 4-3.
Kerancakan sekuad Harimau Malaya menyerang sedikit terbantut,apabila Singapura berjaya menambah gol kelima hasil kesilapan mudah yang dilakukan barisan pertahanan negara melalui Aleksandar Duric sekali lagi pada minit ke-81.

Bagi perlawanan timbal balik nanti skuad negara sekurang-kurangnya memerlukan jaringan 2-0 untuk memadam kelebihan jaringan skuad Singapura pada 28 julai 2011,di Stadium Nasional Bukit Jalil nanti.

Highlights Video Perlawanan:-


.:Views and Suggestions:.