• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

World Cup 2014 Qualify: Malaysia vs Singapore

Posted by JustKelantanFA On Tuesday, July 19, 2011 Comments

Sekuad 'Harimau Malaya' bakal membuat perhintungan dengan jiran setempat,Singapura dalam saingan pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014,Brazil pada 23 Julai 2011 di Stadium Jalan Besar,Singapura.Manakala perlawanan timbal balik akan dilangsungkan 28 Julai 2011 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Barisan skuad Harimau Malaya di lihat seolah-olah sudah bersedia untuk mengegar kubu tuan rumah bagi perlawanan pertama bagi pusingan kedua di stadium Jalan Besar nanti.Berdasarkan perlawanan persahabatan bersama dengan dua kelab liga perdana inggeris sebelum ini dilihat sedikit sebanyak mencetuskan kebangkitan yang luar biasa oleh barisan anak didik K.Rajagobal ini.Walaupun tewas,mereka telah mempelajari banyak taktikal permainan dari kedua -dua kelab eropah tersebut dan juga berjaya mencipta jaringan bagi perlawanan kedua dengan sekuad Liverpool akhir minggu lepas.

Sekuad Singapura yang di kenali dengan The Lions tersebut sedikit pun tidak gental dengan kehebatan yang dimiliki skuad K.Rajagobal ini,walaupun sekuad negara baru menjulang Piala Suzuki AFF akhir tahun lepas dan berjaya menewaskan Taiwan pada pertemuan pusingan pertama bulan lepas.Bagi ketua jurulatih Singapura,Radojko Avramovic merupakan jurulatih yang berasal dari Siberial tersebut tetap yakin sekuadnya akan berjaya menewaskan sekuad Malaysia.Sekuad Singapura juga turut dibarisi beberapa pemain import untuk perlawanan dengan sekuad negara nanti.


Ketua jurulatih Singapura

Bagi ketua jurulatih negara pula,K.Rajagobal enggan memandang rendah dengan kehebatan sekuad dari negara jiran tersebut dan mahu para pemainnya menumpukan tumpuan pada perlawanan ini dengan mencipta beberapa peluang untuk merobek kubu tuan rumah agar dapat dijadikan bekalan yang selesa apabila bermain di Bukit Jalil nanti.

Kembalinya gandingan antara Safee Sali dan Norshahrul Idhlan Talaha yang baru sembuh dari kecederaan diharap akan dapat merobek kubu Singapura nanti seperti gandingan mereka ketika saingan Piala AFF suzuki yang lepas.

Diharap pemain-pemain skuad negara melakukan terbaik untuk perlawanan ini dengan mempamerkan aksi terbaik mereka seperti sebelum ini.

.:Views and Suggestions:.