• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Kelantan Tagih Penyudah Mat Yo

Posted by JustKelantanFA On Friday, March 9, 2012 Comments



DERETAN peluang terhidang di depan gawang pasukan kelab Vietnam, Navibank Saigon yang gagal disempurnakan penyerang trio import membuktikan Kelantan sememangnya menagih bisa penyerang prolifiknya, Norshahrul Idlan Talaha.

Ketiadaan penjaring terbanyak Kelantan musim lalu itu, sememangnya dirasai peminat setia The Red Warriors (TRW) yang seolah-olah kecewa dengan persembahan trio import, Mohamad Ghaddar, Nwoha Onyekachi dan Dennis Antwi.

Norshahrul yang mengalami kecederaan dan terpaksa dikeluarkan ketika beraksi menentang Sarawak dalam perlawanan pusingan pertama di Kota Bharu tempoh hari sememangnya tidak pernah menghampakan peminat apabila tidak pernah mensiakan peluang terhidang.

Dalam aksi sulung kumpulan H bertemu kelab Vietnam, Navibank Saigon 2012 malam kelmarin, Kelantan yang menurunkan semua empat importnya sekadar mencatat keputusan seri tanpa jaringan.

Hujan semakin lebat pada penghujung separuh masa pertama menyebabkan aksi babak kedua berlangsung dalam keadaan kurang lancar apabila hampir separuh bahagian padang ditakungi air.

Menyedari jentera sera­ngan perlu diperkuat, Bojan mengeluarkan Antwi dan memasukan S Chanturu pada minit ke-72 serta Nor Farhan Muhammad menggantikan Nurul Azwan Roya minit ke-80, namun segala usaha tetap gagal menembusi kekebalan penjaga dari Brazil, Phan Van Santos.

Jurulatih Kelantan, Bojan Hodak berkata, pemain gementar pada 15 hingga 20 minit pertama, tetapi selepas rehat mereka lebih yakin apabila menguasai permainan.

.:Views and Suggestions:.