• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Piala AFC: Kelantan, Navibank Saigon seri tanpa gol

Posted by JustKelantanFA On Thursday, March 8, 2012 Comments

JUARA Liga Super 2011, Kelantan memulakan saingan kejohanan Piala AFC dengan langkah kurang meyakinkan apabila sekadar seri 0-0 menentang Navibank Saigon FC dari Vietnam dalam perlawanan yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur, malam ini.

Beberapa peluang terhidang di depan gawang pasukan lawan yang gagal disempurnakan jentera serangan Kelantan dalam 90 minit perlawanan menyebabkan ia terpaksa berpuas hati dengan keputusan seri tanpa jaringan.

Bermain dalam keadaan padang yang dipenuhi air berikutan hujan pada separuh masa kedua menyukarkan hantaran dan pergerakan bola.

Laporan Bernama pula menyebut, corak permainan pada babak pertama agak seimbang apabila kedua-dua pasukan melakukan serangan namun gagal mendapat penyudah yang baik.

Pemain tengah pasukan kelab dari Vietnam, Dang Khanh Lam membuat cubaan seawal minit kelapan namun berjaya diselamatkan oleh penjaga gawang Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat.

Kelantan yang menurunkan empat pemain importnya gagal mempamerkan aksi cemerlang di hadapan 5,000 penonton.

Pemain import pasukan tuan rumah, Mohamad Ghaddar melepaskan peluang terbaik untuk menghasilkan gol pertama pada minit ke-26 tetapi rembatan kencangnya tersasar.

Keadaan padang becak pada babak kedua perlawanan ternyata menyukarkan kedua-dua pasukan untuk mengatur gerakan ketika melakukan serangan.

Kelantan yang memperoleh beberapa peluang gagal mengunakan peluang itu sehingga pengadil perlawanan dari Taiwan, Hsu Min Yu meniupkan wisel penamat
dengan keputusan seri tanpa jaringan.

Sementara itu dalam satu lagi perlawanan kumpulan H, Kelab dari Indonesia, Arema Indonesia mencatat keputusan seri 1-1 dengan pasukan kelab dari Myanmar, Ayeyawady dalam perlawanan di Stadium Gajayana, Indonesia.

.:Views and Suggestions:.