• The Fortress Stadium.
  • Kesebelasan Utama Kelantan vs Malaysia.
  • Kesebelasan Utama Kelantan lwn Selangor PKNS.
  • Penyokong Kelantan di Stadium Jalan Besar,Singapura.
  • Lakaran Stadium baru Kelantan.
Blog sukan bolasepak tempatan yang memaparkan bolasepak Kelantan dengan pelbagai cerita,rumours,kupasan isu semasa dan kontroversi pemain,jurulatih dan persatuan.

.:Follow Us:.

Kelantan Akur,Terengganu Juara Piala FA

Posted by JustKelantanFA On Sunday, June 12, 2011 Comments

Seluruh peminat Kelantan terpaksa menerima hakikat kerana sekuad The Red Warriors gagal buat kali kedua untuk muncul juara Piala FA dalam masa 3 tahun setelah kecewa tewas kepada Terengganu 2-1 malam tadi.Kekecewaan jelas terpancar di wajah-wajah penyokong The Red Warriors kerana Kelantan hampir menjulang Piala FA buat pertama kali tetapi di kecewakan minit-minit akhir permainan apabila bola tendangan Abdul Manaf Mamat gagal ditangkap kemas oleh Khairul Fahmi sebelum Daudsu yang cuba mengeluarkan bola dari keadaan bahaya tertanduk sendiri ke pintu gol.

Semua pemain Kelantan seolah-olah kehilangan fokus setelah Terengganu mendapat gol penyamaan ,memaksa pengadil mengheret perlawanan ke masa tambahan. Pada minit ke-108 pemain gantian Terengganu Nordin Alias muncul wira bagi pasukannya apabila berjaya menjaringkan gol buat kemenangan pasukan Terengganu.

Apapun sekalung tahniah kepada pemain The Red Warriors yang telah mencuba bermain sebaik mungkin dan nasib sahaja tidak menyebelahi pasukan Kelantan untuk menjuarai Piala FA kali ini.Tumpuan selepas ini pula mesti terarah kepada kejuaraan liga super dan ini mungkin akan menjadi pengubat duka bagi peminat semua The Red Warriors dalam perlawanan liga masih berbaki dua perlawanan.

Pemain The Red Warriors perlu melupakan seketika kegagalan semalam dan harus bangkit untuk perlawanan Liga Super selasa ini,menerima kunjungan pasukan Perak di gelanggang sendiri.Dengan kemenangan keatas Perak selasa ini akan menjadi tonik terbaik untuk sekuad Kelantan mencipta kemenangan pertama keatas kejuaraan Liga Super.

.:Views and Suggestions:.